Ümit Kalko Haberleri

Ağustos 29, 2022 Uncategorized No Comments

Kişinin yaneşeliığı sosyete süresince değeri olan , yetenek, hesap ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tümüdür.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değanlayışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı strüktürlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına oranlı ) değanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis için;

· Yetişek bir prosestir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değanlayıştirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç kök öğesi vardır.

1. Lakinç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler muhtevain tıpkıdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için değanlayışebilir, fakat sürecin doğası değanlayışmez.

Yetişek kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birçok filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü teşhismı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değanlayışikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Yetişek, âdemoğlu muhtevain yaşam boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere oranlı olabileceği gibi istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği gibi vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri gibi mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir düzenek olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep süresince meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, imtihan sonuçları gibi matlup davranış değanlayışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko


Bir cevap yazın